Gönderen: yakaza | Kasım 26, 2006

Büyük İskender’in vasiyeti…

Büyük Iskender bir gün vezirlerini toplamis ve onlara :

-Ben öldügümde cenaze merasimimi söyledigim gibi yapin
demis !
-Ülkemin dörtbir yanindan tebaamdan olan insanlari
çagirin !
Cenazemin önünden askerlerim yürüsünler silahlariyla,
Cenazemin sagindan alimler yürüsünler kitaplariyla,
Cenazemin solundan zenginler yürüsünler mallariyla,
Cenazemin arkasindan ise fakirler ve garipler
yürüsünler gözyasi ve dualariyla !..
Sag elime bir Altin küre verin, sol elimi ise bos
birakin taa ki
Mezara dek, demis !

Vezirler Büyük Iskender’in bu söyledikleri karsisinda sasirmislar
ve “Bunu bilse bilse Büyük Iskender’in hocasi Diyogen bilebilir”
demisler ve Diyogen’e sormaya karar vermisler!..

Vezirleri dinleyen Diyogen demis ,

– ” Iskender’in Ne kadar büyük oldugunu bir kez daha anladim” demis
ve ilave etmis :
– Iskender sunu anlatmak istemis . :
Cenazenin önünden yürüyen askerler ölümüne silahlariyla dahi engel
olamadilar,
Cenazenin sagidan yürüyen alimler ölümüne kitaplariyla dahi engel
olamadilar
Cenazenin solundan yürüyen zenginler ölümüne mallariyla dahi engel
olamadilar ve
Cenazenin arkasindan yürüyen fakirler ve garipler ölümüne gözyasi ve
dualariyla dahi engel olamadilar!..
Sag elindeki altin küre ise bu dünyada sahip olabilecegi her seye
sahip oldugunu,
Sol elinin bos olmasi ise bu dünyadan ELI BOS geldim ELI BOS
gidiyorum!… dedigini gösteriyor…


Yanıt

  1. adı sütünde BÜYÜK işte

    bu arada
    Muhteşem Süleyman naapmış acaba 😛

  2. Müthiş valla elinize sağlık tarih kimseyi büyük diye anmaz işte örneği yukarda… 😀

  3. bence büyük iskender çok iyi biri beence onun babası phlip nu 20 yaşına kadar eyitti alexendra 32 yaşında aniden ateşlenerek öldü.

  4. ben mert balkan ben 13 yaşındayım ben istanbulda doğudum been özdeni çoooook sevviyorum
    onu deliler gibi seviyourum.

  5. Memnun olduk mert. Hoşgeldin. Özdene selamlar…

  6. slm hepinize

  7. buradan herkese slm ! büyük fuat paşadaki arkadaşlara 7-c sınıfına slm

  8. ben seni sevdim hep seni seveceğim. özden günay filibeli

  9. I LOVE YOU TOO ÖZDEN GÜNAY FİLİBELİ!

  10. ben emre dinç slm herkeese çoook seviyourum hepinizi

  11. hoşgeldin emre…

  12. size de slm emre ben mert biliyprsun dimi

  13. selam herkese!

  14. iskender neler yapmış okuduk ama maalesef film ide güzeldi biz türkler se sinemadan nasipsiziz eh artık yeni çağda sinema var aklımız gözümüz ekran kuşuna döndü olacağı buydu TÜRKLER tarihte yok farzedilsin tarih kalır mı bir bakın bakalım….

  15. BÜYÜK İSKENDERE SAYGIM SONSUZ ONU ANIYOR VE ONUN KALINTILARINA BAKIYORUM Kİ NEKADAR BÜYÜK OLURSAOLSUN GINEDE DÜNYAYI HÜKMETMÜŞ

  16. BARIŞ AKARSUYU HEPİMİZ ÖZLÜYORUZ!

  17. ben erkan ben makedonijalıyım bizim soyumuzz büyük iskender kadar uzanırr…. iliryalı odum için diyorum bun oo çok büyük bir komutan onun gibi dünyada yok aslada olmiyacak ……… BÜYÜK İSKENDER SAYGIYLA ANILR

  18. iskenderin vasiyetinde oldugu gibi eli bos geldim eli bos gidicem sanki ölücegini bilircesine söylemis bende yunanlıyım makedonyalıyım.Kimsenin bilmediği bişivar iskender eceli ile ölmedi onu yanındakı arkadasları komutanları zehirleyerek öldürdü…
    ona saygı duyuyorum ne kadar BÜYÜK ki ölümü bile fet edecegine inanıyordu ve belkide ölümü bile fet etti.
    uyumadan önce eski turuvar hikayelerinden etkilenir atası asil’in söhretine kavuşmuş hatta onu bile gecmisti…
    ALEXANDER SENİ SAYGIYLA ANIYORUM

  19. evet iskender gercekten cok guclu,ve BUYUK olmusdur.iskenderin zehirlenerek öldürüldüğünuüben de biliyordum………BENCE YILLAR GEÇSE DE BÜYÜK İSKENDER HEP SAYGİYLA ANIMILACAKTIR!!!!!!!!!!

  20. merhaba kerim ve merte selamlar

  21. merhaba kerim ve merte selamlar
    ben hepinizi seviyirum

  22. bilmem hoca ödev verdiydi

  23. ben ismail büyük iskenderin ne kadar büyük ve cesur bir komutan oldugu , yaptıgı savaşlardan da belli eger yaşasaydı dünyaya hükmederdi gencyaşta ölmesine zehirlenilerek öldürülmesine cok üzüldüm büyük iskenderi saygıyla anıyorum

  24. büyük iskender sen herzaman saygıyla anılacaksın

  25. büyük iskenderin döneminin en büyük komutan ve iyi bir savaşcı oldugu hic bir zaman unutulmayacak

  26. neden herzaman iyiler yaşamıyor neden kötüler var

  27. her zaman seni anıyoruz.
    bu vasiyetin güzelmiş,
    çoooooooooooook
    teeeeeeeeeşşekküüüüüüüüüürleeeeeeeeeeeeer.

  28. herkese slm arkadaşlar

  29. sadece bu hikayeye bakıp iskender unutulmaz,iskender şöyle, iskender böyle diyorsunuz…
    büyük iskender makedonya yani o zamanki yunan kralı..
    öyle yorumlar yapmışsınızki; aşağı yukarı gittiği her yerdeki erkekleri öldürtüp kadın ve çocukların dünyasını da ayrıca namussuzca rezil eden birini bizim islam diniyle taçlanmış padişahlarımızdan büyük düşüneceksiniz.
    adamın adı 3,aleksandr..
    iskender deniyo siz de türk felan sanıyorsunuz onu.
    elin yunanlı kralını mükemmel insan falan sanmayın.
    sadece çok iyi bir komutan ve savaşçıymış o kadar…

  30. tamam başka tarihleri de bilelim inceleyelim ama kurulmuş en güzel imparatorluğu yani osmanlı imparatorluğunu da çokça inceleyelim,, anlayalım onu…
    en güzel devlet ise göz bebeğimiz TÜRKİYE CUMHURİYETİ

  31. BU ARADA MURAT MURAT İSMİYLE DİYE YORUM YAPAN KİŞİ BENİM HABERİNİZ OLSUN :)) SADECE BU SEFER MAİL ADRESİMİ YAZDIM DEĞİŞİKLİK OLSUN DİYE :))

  32. gerçekten çok büyük bir imparator kendisi

  33. Ben Büyük İskender hakkında 10’dan fazla kitap okudum ve İskender’in arkadaşımızın yazdığı gibi erkekleri öldürüp, kadınların dünyasını namussuzca rezil ettiği hiçbir yerde yazmıyor.Zaten savaşş sırasında her şey mübahtır ve İskender’e taş atmak isteyen,onu başarısını kabullenemeyen kişiler tarafından ortaya atılan yanlış bilgileri doğruymuş gibi kabul ettirmeye çalışmayalım.İskender çok güçlü ve iyi bir komutandı.Zaten öyle olmasa genç yaşında Makedonya’dan Hindistan’a kadar geliştiremezdi.Ayrıca arkadaşımızın dediği gibi namussuz birisi olsaydı annesinin ona bulduğu ilk kızla evlenirdi.Fakat İskender mantığıyla hareket eden birisi olduğu için evleneceği kızı kendisi araştırarak bulmuştur.Bu herhalde İskender’in namussuz olmadığna yeteli bir kanıt olur.

  34. ulen bizim şanlı bi geçmişimiz var siz hala iskender diyosunuz eski taarihte dünyaya hükmeden TÜRKLERDİ NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

  35. ulen bizim şanlı bi geçmişimiz var siz hala iskender diyosunuz eski tarihte dünyaya hükmeden TÜRKLERDİ. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

  36. siz hiç TÜRK tarihini okuyup araştırdınız mı bi ögrenmişiniz iskender tamam ilk önce kendinizin nereli oldugunu kim oldugunu kendi tarihimizi ögrenin ondan sonra iskender mi dersiniz bilmem orasına siz karar verin NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

  37. peki arkadaşım hem 500 talent borcu olup hem de dünyanın yarısını fethetme gücüne sahip bir Türk komutan gösterebilir misin?(ayrıca her zaman için NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE sözüne tabii ki katılıyorum İskender’i savunuyor olmam onun soyunu savunduğum manasına gelmez ben İskender’in büyüklüğünü savunuyorum o kadar)

  38. dünyaya gelmiş geçmiş en büyük komutan fatih sultan mehmet’tir tabi 3. alexander (büyük iskender) de çok büyük komutandır biz türkler dışında herkes onunla çok çok gurur duyabilir ama bizim tarihimizde gurur duyacak o kadar çok komutanımız var ki ne mutlu türküm diyene ve tarihiyle gurur duyan türklere dünyadaki bütün büyük komutanlarada saygılar

  39. tarihin yetiştirdigi büyük cihangirlerden, büyük iskender dünyaya böylesine bir kral gelmemiştir. gelmiyecekte, hakkındaki yalanları bir kenara brakıp onun ne kadar iyi bir komutan savaşçı keşifçi yenilmez biri oldugunu araştıralım

  40. tarih cesurların yanındadır

  41. Ey gidi Türk evladı…
    Senin Fatih’in dururken İskendere mi kaldın.
    İskender mükemmel bir komutandı ona laf yok ancak o kadar da mükemmel bir katliamcı idi.O, çocuk kadın demeden, işine yaramayanı öldürdü.Bu mu şimdi imparator!Vatanı korkuyla yönetiyordu.İstediğini öldürüyor istediğini kesiyordu.Bu mu şimdi imparator!
    Korkuyla zulumle yönetilen bir imparatorluk anca bukadar yaşar.
    Bide bir arkadaş ben kitapta bkatliam falan duymadım diyor.Zahmet olmaz ise kitabı kimin yazdığına baksın öyle konuşsun…

  42. casander ondan gerı kalanına dogru gıderken neler hıssedıyordu kım bılır oglunu esını kıtaplarını mektuplarını yokettıgı zaman gerıye bırsey kalmayacagınımı ne kadarda yanıldı… o yada baskası oldurulmus yada ecel onun durması gerekıyordu ve durdu ve ondan sonra hıcbır kral yada asker onun kadar unlu olamadı…
    o zamanın yarı canlı tanrısıydı bınlerce yıllık sfenxlere bıle yarı tanrı olarak gectı o kadarkı onlarla yarıstı yuzlerce savasta yuzbınlerce cana kıydı durması gerekıyordu ve durdu…Hangı dunyaya yon veren karakter ondan etkılenmedıkı bızden bır ornek verecek olursak kı bu tarıh kıtaplarından alıntıdır Fatıh Sultan Mehmet bıle yunanıstandan tarıhcılerı saraya cagırtır ve onlardan Buyuk ıskender hakkındakı bıldıklerını anlatmalarını ısterdı… o butun krallara emsal oldu butun savascıların olmak ıstedıgıydı…
    benım merak ettıgım ve bır gun gercek olmasını ıstedıgım bırsey var…
    bazı tarıhcıler o oldukten sonra cenazesının bırkez el degıstırdıgınde hemfıkırler ama ardından paylasılan dunyasının bır parcasına hukmedecek olan ptolemy iskenderiyeye goturdugu bence Buyuk ıskenderın cenazesı degıldı oyle olsaydı herkez gorurdu ve bu kesinlesirdi ama hicbir tarıhci onun orda gomulu olduguna emın olmaz ama makedonyayada gıtmedıgını bılıyoruz sadece bır teorı o suan türkiyenin bir yerlerinde gun yuzune cıkmayı beklıyor bir rivayete göre ölecegine yakın verdigi bir vasiyette kendini hızlı ve hıcbır zaman durmayacak bir nehirin durdurulmasını cesedinini oraya gömülmesini ve suyun tekrar serbest bırakmasını ıstemıs belki ama gercek dısı degıl eger oyle olsaydı en buyuk komutanlarından bırını muglanın ucra ve gecıtsız bır koyunde bulunmazdı…herkeze saygılar

  43. geçmişte ve egelecekte neler sölenir krallar hakkında bilinmez ama bilinen bişey varki.
    iskendr in dünya tarihinde eşi ve benzeri bulunmayan bir savşçı oldugu.

  44. “Savaşta ve aşkta herşey mübahtır. ” denilen bir söz vardır. bilmem Büyük İskender’i kötüleyenler bunu biliyor mu?

  45. arkadaşlar tabiki hepimiz türküz ve bu topraklar için ecdatlarımız gibi seve seve canımızı veririz şüphesiz. bizim ecdatlarımız ve padışahlarımız iman gücüyle savaşır ve tüm ulusa adaletli davranır herkesi inancında serbest bırakırdı..
    şimdi hepinizi taktir ediyorm. şunki ne güzel bazı şeyleri merak edim kültürünüzü geliştiriyorsunuz büyük iskenderde zamanın büyükkahraman larından biri imiş saygımız sonsuz.. işte böyle herşeyi araştırmamız lazım bizim topraklarımızda eski tarihte kimler yaşamış adam dünyaya başkaldırmış bunları araştırıp okumak bizim kültürümüzü geliştirir bence hııı öyledegilmi yoksa yanılıyomuyum haaa … neyse herkese bayyy

  46. Emre; Tarih Soysuzların Yazdıklarıyla Değil Ecdadımızın Yaptıklarındandır. !!!!

  47. büyük insandan büyük bir söz,32 yasına kadar efsanelesmıs bır ınsanın sozune saygı ıle egılırım ben

  48. işte tarihin büyüğü::::::::)

  49. İskender gercekten cok büyük bi komutan ufacık bi toprak parcasını büyutmüs ve dünyaya hükmetmis birisi.eger ölmeseydi ilk amacı arabistan toraklarına inmekti.Allah buna izin vermedi.cünkü o topraklara bı kac yüz yıl sonra hz.muhhamed gönderilecekti.eğer iskender oraları fethetseydi hz.muhammedin peygamberlik görevi daha zor olaçaktı.onlar aşıri derece gök tanrılari denen seylere tapiyolardi onlari ikna etmek daha zor olacakti.Allah herseyi hesaplayıp buna engel oldu :-). benim görüsum böyle.yinede kmse Allahtan iyi bilemez.

  50. Amk salaklari yorumda arkadaslariniza niye selam yolluyonuz. Tv programimi burasi

  51. Ne kadar uygun bir söz burdan BÜYÜK İSKENDERİ SELAM OLSUN valla helal olsun


Yorum bırakın

Kategoriler